Vardagsrum = instrumentrum

Uppdaterat: 2009-05-05

Vardagsrum = ett rum fyllt med instrument! Det är i alla fall vad jag är uppvuxen med. Jag och Kristoffer har börjat fylla vårt vardagsrum lite smått. Mest med Kristoffers instrument eftersom han är musikern i boendet. Men min kära lilla leksaksklarinett finns allt med på ett hörn! Köpt i England på en familjeresa när jag var 4 år. (Eller hur gammal var jag mamma?) Ska dessutom ta ner ett piano från Småland när det finns tid och ork. Har fått överta mammas och pappas gamla. Så nu ska jag lära mig spela piano är det tänkt. Wish me luck.

Bildbeviset. Pappa skickade den här bilden på mailen. Jag med klarinetten i England.



I övrigt är vardagsrummet ganska tomt än så länge. Har inte hunnit sätta upp något på väggarna än. Knappt så man vill det heller, efter allt slit med spackling och målning. Men jo då - konst ska upp! Så småningom...


Överst: Skoltavla med rådjur.
Nederst: Leksaksklarinetten och andra instrument. Kristoffers gamla trälådor med cd-skivor. Ställde lådan i hörnet, inte bara för att det var fint där - utan för att dölja en massa sladd också. Vi hade ytterligare en sak att dölja, en ful bordslampa. Eftersom vi behövde ljuset i vardagsrummet och därför inte kunde skippa den helt gjorde vi en liten konstnärlig lösning. Resultat: ljusinstallation. Mysfaktor på hög nivå.

/Stina

Kommentarer
Postat av: mamma

Året var 1989. Vi hade en fin semester i sydvästra England. Det enda dåliga var att Storbritannien ännu inte hade uppfunnit filmjölken...



mamma

2009-05-18 @ 20:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Prenumerera: RSS 2.0