Dagen med skottlossning och drömmar.


Min dag började i stress. Som vanligt sov jag lite, lite för länge. 
Jag gick i rask takt mot busshållplatsen. Möttes av dramatik.
Okej. Överdrift.
MEN. Jag möttes av minst fyra polisbilar. Poliser hade spärrat
av gatan som jag alltid går igenom på väg till bussen. Gatan
där min kollega bor. Gatan med porrbutiken på hörnan.

Jag fick ta en omväg. Hann inte ta min Metro. Fick gå ännu 
snabbare för att hinna med bussen. Och med förvirrade tankar
i huvudet. Vad har hänt. Vad gjorde polisen på min kollegas
gata?

Väl på jobbet läser jag på sydsvenskan.se att det varit
skottlossning på gatan.

"En skottskadad 36-årig man hittades på Möllevångsgatan i
Malmö tidigt i morse.
"
"MÖLLEVÅNGEN. På nära håll blev mannen beskjuten med
ett hagelskott i underlivet."



Polisen stormar. Se film!

Det är inte det första skottdramat som hänt i Malmö. Ett av
flera bara de senaste veckorna. För några månader sen
mördades en ung man i grannhuset, i samma förening.
Förra veckan sprängdes en handgranat på Möllevångstorget.
Nära oss.
Igen.

Vi har verkligen valt det rätta stället att bo på.
Det är här allt händer.

På vägen hem från jobbet satt jag som vanligt och dagdrömde
på bussen. Jag fantiserade att jag bodde i ett fint vitt hus. Med
en massa blommande körsbärsträd. Och att jag hade en hund.

Om min lugna dagdröm hade med morgonens dramatiska
händelse att göra vet jag inte.


/Stina



Kommentarer
Postat av: emina

alla har vi samma dröm :) dock har jag fixat vovven ;)

2009-04-16 @ 22:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Prenumerera: RSS 2.0