Hovmantorp.

I söndags åkte vi på utflykt till en ort som jag (Kristoffer) levt hela 10 år i, Hovmantorp! Detta för att uppleva lite nostalgi och för att visa Stina vilka hus jag bott i och så. Bildfest nalkas!
På vägen till Charlotte Nilssons (hon hette Nilsson när jag bodde i Hovmantorp) hemstad stannade vi vid en sjö och fikade. Detta var trevligt, men fyllde snabbt vuxenpoängkontot till bristiningsgränsen vilket gjorde att vi blev tvungna att snabbt skynda vidare.
Mitt första hem i Hovmantorp låg på Vikingagatan. Det är huset som Stina står framför i en av bilderna ovan. Nära Vikingagatan finns även en skog, och där hittade vi en orm! Ojoj! För att skrämma iväg ormen kastade jag en sten mot den. Stenen träffade rakt i pannan på ormen och det blev tyvärr slutet för ormen. Förlåt för det.

Efter detta hände inte så mycket i Hovmantorp. Vi åkte mest runt och kollade på hus. På tillbakavägen åkte vi genom Växjö och stannade till hos pappa Kjell och blev bjudna på en bit mat.

Dagens facit: ingen skadades, en dog.

/Kristoffer

Kommentarer
Postat av: Jonathan Morgan

I love the photos of you two in the park!

2009-04-16 @ 16:15:10
URL: http://jonathanmorgan.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Prenumerera: RSS 2.0